Pomimo tego, że meta description jest opisem strony, który może się pojawić, ale nie musi, twórcy i właściciele stron internetowych dbają o to, by taki atrybut HTML znalazł się w kodzie źródłowym strony. Trzeba pamiętać, że tekst który znajdzie się w znaczniku meta jest ważny przede wszystkim z punktu widzenia osób, które będą chciały kliknąć w link prowadzący do danej strony WWW.
Jak meta description wpływa na stronę internetową?
Meta tag będący opisem strony internetowej nie wpływa w sposób bezpośredni na pozycjonowanie danej witryny internetowej. Nie oznacza to jednak, że zupełnie nie ma on znaczenia. Wręcz przeciwnie – dzięki niemu strona staje się bardziej atrakcyjna, może przyciągać uwagę, co ma znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy dana osoba wyszukuje treści w sieci za pośrednictwem takiej wyszukiwarki jak Google. Mając do wyboru kilka stron o podobnej tematyce, użytkownik sieci może kliknąć w ten link do strony, która będzie zawierać bardziej zachęcający meta tag.
Natomiast większy ruch na stronie, który wynika z faktu, że więcej osób klika w link do naszej strony może już przełożyć się na lepszą pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania. Zatem w konsekwencji meta tag ma wpływ na to, czy na naszą stronę będzie wchodzić większa liczba internautów, czy mniejsza, a to przekłada się na realny zysk, jeśli prowadzimy na przykład sklep internetowy. Można więc określić taki opis jako swego rodzaju działanie marketingowe, które ma długofalowe znaczenie, a jego wdrożenie nic nas nie kosztuje.
Czy warto dbać o opis meta tag?
Meta opis nie powinien być przypadkowy. Zatem wprowadzenie treści do kodu źródłowego strony powinno być działaniem przemyślanym. Liczy się nie tylko długość opisu, ale również to, czy zdecydujemy się wyróżnić niektóre wyrazy na przykład pisząc je wielką literą. Im lepiej zadbamy o meta description, tym większa będzie dla nas korzyść w przyszłości.
Jeśli na przykład sprzedajemy niedrogie artykuły do ogrodu, warto by w opisie znalazła się zarówno informacja o tym, co oferujemy, jak też to, że można u nas kupić produkty w naprawdę dobrej cenie. Meta opis powinien więc zawierać słowa kluczowe właściwe dla naszej witryny, jak również wychodzić naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom odbiorców, dla których stworzyliśmy nasz serwis. Reasumując zdecydowanie opłaca się zadbać o dobry opis meta tag, gdyż jego treść będzie zachęcać do kliknięcia w link prowadzący do naszej strony.